6 червня 2020 року

00:26:05 07.06.2020 Назад

ЕКОНОМІЧНЕ ЗАГОСТРЕННЯ – ЯК ПОЛІПШИТИ ФІНАНСОВИЙ СТАН ЛІСОВОГО СЕКТОРА

За останніми даними Державного агентства лісових ресурсів України, за перший квартал цього року лісогосподарські підприємства сплатили 1,5 мільярда гривень податків, зборів, обов’язкових платежів та ЄСВ. Скільки ще витримає лісовий сектор без підтримки держави і чи допоможуть галузі зміни у системі оподаткування? На ці та інші питання щодо сучасного стану лісового сектору надав відповідь провідний науковий співробітник Державної установи «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку НАН України» доктор економічних наук, професор Ігор Лицур на засіданні Громадської ради Держлісагентства та в інтерв’ю газеті «Природа і супільство».

У статті представлено актуальні проблеми розвитку лісогосподарської сфери України, головною з яких є низький рівень віддачі державного фінансування ведення лісового господарства та низька ефективність функціонування лісогосподарських підприємств. Фінансова стійкість лісогосподарського підприємства – це стабільний фінансовий стан, який забезпечено високою часткою власного капіталу в загальній сумі використовуваних фінансових засобів.

Оцінку фінансової стійкості підприємства було проведено в динаміці за наступними етапами:

1 етап – аналіз абсолютних показників;

2 етап – аналіз відносних показників;

3 етап – аналіз показників платоспроможності;

4 етап – визначення запасу фінансової стійкості.

За результатами аналізу було зроблено висновок, що усім підприємствам Державного агентства лісових ресурсів України притаманний кризовий фінансовий стан. Така ситуація означає, що підприємства на межі банкрутства, оскільки вони не можуть розрахуватися з кредиторами. Оскільки є кредити, які не сплачені в установлені строки та прострочений дебет.

Запропонована система заходів щодо виходу лісогосподарських підприємств з кризового стану, яка передбачає:

• стимулювання малого бізнесу та індивідуального підприємництва;

• оптимізація витрат та структури лісогосподарських підприємств;

• стимулювання внутрішнього ринку споживання деревини;

• податкові преференції і фіскальний стимул від держави;

• формування сприятливого інвестиційного клімату;

• розвиток ринкових інструментів та інформаційної інфраструктури системи ринків лісових ресурсів.

Ознайомитися з повною версією статті можна за посиланням https://ekoinform.com.ua/?p=8016.

Відділ методології сталого розвитку