20 квітня 2023 року

18:33:15 20.04.2023 Назад

ГОСТИННІСТЬ, СЕРВІС, ТУРИЗМ: ДОСВІД, ПРОБЛЕМИ, ІННОВАЦІЇ

На сьогоднішній день однією з найпроблемніших сфер національної економіки, яка відчула на собі тягар війни повсюди в країні, є індустрія гостинності. Втрата багатьох туристично-курортних територій Приазов’я та Причорномор’я, пограбування і руйнування численних об’єктів галузі на Київщині, Херсонщині, Чернігівщині, Запоріжжі, Сумщині та Харківщині,  зменшення в рази внутрішнього туризму і практичне припинення зовнішнього, загальна мобілізація, потік переміщених осіб на тилові території, їх розміщення у санаторіях та готелях, насамперед у Карпатському регіоні й на інших територіях Західної України, у свій час привабливих для туристів, породили критичні проблеми галузі, які позначилися як на матеріальній базі, так і на доходах індустрії гостинності. Також великою проблемою для готельно-ресторанної сфери і туризму є досі значною мірою не подолані наслідки всесвітньої пандемії COVID-19, які призвели свого часу до катастрофічного падіння доходів у цих сферах господарства по всьому світу. Окрема проблема туризму пов’язана із імплементацією принципів сталого розвитку в діяльність туристичних підприємств і перевізників отримувачів туристичних послуг, оскільки найбільшими забруднювачами повітря пересувними транспортними засобами є саме туристичні перевізники. Проблематика організації та забезпечення «зеленого» туризму як напряму туристичної діяльності, який є дружнім до довкілля і таким, що не шкодить значною мірою навколишньому природному середовища також є актуальною як для сьогодення, так і на більш відділену перспективу.

Цим та іншим проблемам розвитку індустрії гостинності була присвячена Х Міжнародна науково-практична конференція «Гостинність, сервіс, туризм: досвід, проблеми, інновації», проведена  6-7 квітня 2023 року на базі ВНЗ «Київський національний університет культури і мистецтв» та ВПНЗ «Київський університет культури» на факультеті готельно-ресторанного і туристичного бізнесу.  Мета конференції полягала в теоретичному узагальненні результатів  наукових досліджень і розробці практичних рекомендацій щодо вирішення проблем розвитку та впровадження інновацій у сфері індустрії гостинності, сервісу та туризму.  У конференції взяли участь викладачі, аспіранти, докторанти, науковці та практичні організатори туристичного, готельного й ресторанного бізнесу. Конференція відбулася в онлайн-форматі. На Конференції із доповіддю «Коуч-підтримка проєктів соціального розвитку деокупованих територій» виступив провідний науковий співробітник відділу методології сталого розвитку к.е.н., с.н.с., доц.. Д.В.Клиновий.

2023-04-20-183241989

У своєму виступі він висвітив роль інноваційної освітньої технології коучингу у підтримці діяльності проєктних команд як високоефективного способу організації навчання сучасній теорії та практики проєктного менеджменту. Також було розкрито зміст передових технологій коучингу проєктних команд, включаючи  технології ідентифікації проєктних цілей SCORE і SMARTE; моделі пірамідальної структуризації проєкту К. Грейвза та Р. Ділтса; схему проєктного аналізу «колесо секторів» за Н. Пезешкіаном; розробку «квадрант управління проєктом» за М. Аткінсон; рольову модель проєктної команди PAEI за І. Адізесом, авторську розробку відділу методології сталого розвитку ДУ ІЕПСР НАН України – матрицю організації взаємодії стейкхолдерів проєкту «користувач-господар» тощо.

Доповідач поділився досвідом проведення тренінгу-коучингу для команди проєкту розвитку і пропаганди дитячої творчості деокупованої Гостомельщини «Арт-колекція Стільник». Було наголошено на тому, що коуч-підтримка діяльності проєктних команд є високоефективним способом організації навчання сучасній теорії та практиці проєктного менеджменту. У якості бази для навчання проєктних команд можуть ефективно використовуватися різноманітні локації: готелі, заклади ресторанного господарства тощо, які здатні надавати приміщення для проведення тренінгів,  проживання проєктних команд на момент навчання, забезпечувати харчування учасників тренінгового процесу тощо. Цей напрям діяльності може стати одним із пріоритетних для закладів індустрії гостинності, зокрема – готельно-ресторанної сфери, зважаючи на зростаючу увагу до тренінгового процесу з боку організацій, які застосовують тренінги і коучинг у своїй роботі, що дозволить як отримати додаткові доходи як від профільної діяльності, так і від оренди приміщень для проведення відповідних заходів.

 

Відділ методології сталого розвитку